Cases​

Hvad vil du opnå?​

Her er cases på, hvordan jeg har hjulpet andre:

Vækst - hurtigt og bæredygtigt

En virksomhed fik eksterne investorer og havde brug for at finde den bedste måde at øge sin ROI.

Der blev søsat to initiativer

Sammen med Leads2profit etablerede virksomheden screeningsfunktioner for både indgående og udgående kundeemner.
En salgsmotor blev opbygget, hvilket resulterede i forøget fortjeneste gennem datadrevne aktiviteter.

Resultatet – en historiske vækst

  • Mixet af kundeemner blev afbalanceret og afspejlede den overordnede strategi
  • Indgående kvalificerede kundeemner steg med 150%
  • 21% af alle marketingkvalificerede kundeemner blev konverteret til reelt salg
  • Omsætningen steg med 56% inden for mindre end 12 måneder
  • Omsætningshastighed for salgspipeline fra prospekt til lukket salg steg med 25%
  • Salgsafdelingen accepterede 90% af alle screenede kundeemner

Synergi mellem salg og marketing

En større global virksomhed ønskede at etablere og digitalisere en lead management infrastruktur for at bygge bro mellem salg og marketing.

Nøglen var at skabe konsistens

Leads2profit assisterede virksomheden med at etablere en lead management proces, som binder salg og marketing sammen på tværs af alle markeder. Det handlede især om konsistent og at sikre en ensartet tilgang til at arbejde med leads. De nye processer blev etableret blandt andet via workshops, der gik i dybden med skabeloner og en klar implementeringsplan.

Nyt fundament for datadrevet marketing

  • Sikring af en konsistent og ensartet tilgang til at arbejde med leads og dermed lead management
  • Fælles lead management flow på tværs af alle systemer: CRM, marketing automation, websites osv.
  • Øget datakvalitet

Ny investerings partner om bord

En opstartsvirksomhed inden for medicinsk udstyr havde brug for at finde den ideelle investor og partner.

Der blev skabt klarhed over partnerens ønske-profil

Virksomheden brugte Leads2profit leadscreenings-metoden til at forstå og identificere DNA’et hos ideelle, potentielle investorer og partnere.

En professionel søgeproces blev sat i værk

  • En effektiv Go-To-Market plan blev etableret
  • Klare målsætninger blev fastlagt
  • Tid og ressourcer blev sparet‘gennem en målrettet og fokuseret indsats
  • Roller og ansvar blev beskrevet tydeligt i forhold til, hvordan og hvordan man kunne lykkes

Øget konverteringsrate af leads

 En højteknologisk virksomhed benyttede callcenter til rekruttering af kundeemner, men konverteringsfrekvensen var tæt på nul.

Leadscreening var svaret

Virksomheden brugte virksomheden Leads2profit lead screeningsmetoden til at identificere de ideelle kunder og deres DNA.

Øget konvertering og øget salg

  • Etableret en fremtidssikret lead management proces via kompetencegivende uddannelse af medarbejdere
  • Skabt et øget salg gennem to-cifrede konverteringsrate

Skaber salg og marketing synergi?
Får I de rigtige leads?
Konverterer I nok leads til salg?

Ingen er perfekte. Og det kan være svært at sætte fingeren på, om det går godt nok. Tag en uformel snak med os om, hvorvidt I kan stramme jeres lead-proces op. Det koster ikke noget.